Čtvrtsoletí, proboha!

01.10.2008 07:04

 Včera jsem byl v Ochozu, podívat se na stará místa, kam jsme jezdili na letní dětské tábory. Když jsme procházel všechna ta místa, na kterých jsme tehdy "řádili" jako o život, uvědomil jsem si, že to bude už pětadvacet let. Čtvrt století od doby, kdy jsme do tábora bývalého Zukova a Jednoty začali jezdit.
Vcházím do areálu. Připomíná mi pohádku o šípkové růžence. Všechno zarostlé, kopřivy, kopřivy, kopřivy... Tehdy jsme byli zarostlí jen my chlapi (někteří holobrádci museli střádat vous pěkně dlouho, aby v létě působili věrohodným dojmem a mohli být taky za drsňáky). Holt celotáborová hra žádala své. 
Jídelna, tak tady jasně vidím ještě dnes carevnu kuchyně paní Elišku - peskuje každého, kdo jí přijde pod ruku. Zlaté ruce a zlaté srdce, všichni se jí trošku báli a všichni ji zároveň milovali. Dole před budovou škrábou děvčata kuchařské pomocnice brambory, je tam veselo, cosi do nich klavíruje Honza Š. a dva metry od nich správce Laďa O. počítá deky. Hrozně se ročiluje, pořád mu jedna přebývá...
Jdu k hlavnímu stanu – centrálnímu mozku všeho dění v táboře. Kdo vstoupí, stává se centrálním mozkem. Genius loci. Zde se řešilo vše totálně podstatné a vše geniálně nepodstatné. Všechno zde bylo všech a úklid můj. Vím, že ten „mozek“ tam ještě je, ale probojovat se mi k němu ani nechce.
Příroda tomu brání („Kopřivy je nejlepší trhat cizíma rukama.“ - POLSKÉ PŘÍSLOVÍ).
Vydávám se směrem k ošetřovně, léčila se zde těla a především duše. Sahám na kliku, opět zamčeno. Tehdy se ale vždycky něco dělo. 
Vydávám se směrem nahoru. Cestičky už jen vytuším. Tady v tuto chatku obýval můj s malými kluky i můj syn. Vzpomínám si, jak tam uklízeli a on vymetal chatku. Smetí vymetal dovnitř. Hledám stopy po ohništi, byl to hlídkový ohýnek pro bdícího vedoucího Tebe jsme Laďo načapal dvakrát za noc, jak u něj spokojeně chrníš. Romantika. Vzpomínky. Ochoz.
Odcházím. Sakra, už je to pětadvacet, co jsme zde začínali. Docela to uteklo. Nic, teď už mi zbývá si na tu nostalgii dát něco dobrého. Vyhraje to asi / -.-././.-./-//
 

Kontakt

Tábor Ochoz - 3. turnus

taborochoz@seznam.cz

Vyhledávání

Novinky

04.06.2012 08:21

Sraz 2012

    Ahoj Ochozáci, pozor...
02.08.2009 09:45

Přidán trailer k filmům z roku 1991

Ahoj, dokončil jsem dva filmy z tábora z roku...
08.07.2009 09:09

Důležité!!!

Sraz Ochozáků 3. turnusu se uskuteční v sobotu...
24.02.2009 09:02

Přidána nová filmová ukázka

Ahoj Ochozáci. Právě jsem dokončil nový...
05.12.2008 09:01

Ochozáci všech zemí, spojme se!

Víte o nějakém Ochozákovi z 3. turnusu? Rozhodně...
18.11.2008 23:57

NEPŘEHLÉDNĚTE!!! Video

Vážení návštěvníci našich  webových stránek....
01.10.2008 07:04

Čtvrtsoletí, proboha!

 Včera jsem byl v Ochozu, podívat se na...

Anketa

Jste pro zvolit nové "užší" vedení tábora Ochoz 2009 dle návrhu T?